Robinson R-66 Turbine je vlajkovou lodí výrobce Robinson. Jedná se o největší a nejvýkonnější typ, který si ale zachovává stejnou filozofii jednoduchosti provozu, snadné pilotáže, stability, nízkých provozních nákladů a snadnou údržbu jako jeho menší sourozenci.
Oproti R-44 nabízí R-66 výraznější přebytek výkonu díky turbínovému motoru Rolls-Royce RR300, dále pak páté sedadlo, rozměrný zavazadlový prostor a také vyšší užitečné zatížení tedy vše, co klienti postrádali u pístových verzí.
Konstrukce R-66 obsahuje i většinu svého designu od R-44 včetně dvoulistého rotorového systému a páky cykliky ve tvaru T.
Robinson R-66 Turbine je vhodný k cestování na delší vzdálenosti s možností vzít na palubu opravdu celou rodinou se zavazadly. V USA a Kanadě se používá i u policejních složek, ke komerčnímu zpravodajství a k obchodní letecké dopravě. Jeho hlavní využití je rekreační létání a letecká turistika pro piloty majitele.
Vrtuník R-66 je vybaven jedním dvoulistým nosným rotorem a jedním dvoulistým vyrovnávacím rotorem. Kabina je trubková příhradová kontrukce zatímco ocasní část je poloskořepina. Přistávací zařízení je řešeno ližinami. Vrtulník je poháněn jedním turbínovým motorem Rolls-Royce RR300 o výkonu 300 koní.
Přístrojové vybavení je vždy na přání klienta a nabízí širokou škálu přístrojů, navigačních a radiokomunikačních zařízení. Moderním trendem nejen u vrtulníků Robinson jsou i takzvané "skleněné" kokpity nabízející namísto klasických analogových přístrojů intergrované systémy na dvou displayích, které sdružují jak letové tak komunikační a navigační údaje.
U vrtulníků R-66 je od roku 2017 nabízen i systém automatického řízení letu (autopilot, stability augmentation system).
Vlastnosti:
Cestovní rychlost asi 223 km/h
Maximální dolet (bez rezervy) asi 604 km
Maximální vzletová hmotnost – 1225 kg
Standardní vybavení obsahuje
Hydraulické řízení, Kabinové topení a větrání, Demontovatelné druhé řízení, Rotorová brzda, Konektor k pozemnímu napájení, Variometr, Rychloměr, Ukazatel otáček motoru a rotoru, Citlivý výškoměr, N1 otáčkoměr, Ukazatel kroutícího momentu, Ukazatel teploty plynů v turbíně, Radiostanice King KY 196A s ovládáním na cyklické tyči, Odpovídač GARMIN 327 / MODE C, Audio kontrolní panel + VOX, NAT AA 12S-600, Nožní a ruční spínač interkomu, Hodiny (Quartz), Magnetický kompas, Digitální teploměr venkovní teploty a napětí, Počítadlo letových hodin, ukazatel teploty a tlaku oleje, Kožená sedadla, Otevírání, zámky a tlumiče všech dveří, Tónovaná čelní okna a okna dveří, Samonavíjecí bezpečnostní pásy, Nastavitelné pedály na straně pilota, Polstrování a akustický interiér, Oddělený zavazadlový prostor, Zavazadlový prostor pod sedadly, Zámky všech dveří, Pevný bod na trupu vrtulníku (závěs), Integrovaný olejový filtr s obtokovým indikátorem, Motorový olejový filtr s obtokovým indikátorem, 160Amp startér/generátor, Elektronické záznamové zařízení pro údržbu a životnost motoru, Motorový kompresor s odpouštěcí tryskou, integrovaný varovný a výstražný panel, HID přistávací světlomet, Osvětlení přístrojů, mapy a kabinové světlo, LED protisrážkové světlo a navigační světla, Adaptér pro manipulaci, Kola pro pozemní manipulaci, Kabinová plachta, Úvazky pro ukotvení listů rotoru, RHC cestovní taška