R-44

Raven I/II

Robinson R-44 je nejprodávanějším čtyřmístným vrtulníkem na světě. Vyniká svou spolehlivostí, nízkými provozními náklady, stabilitou, snadným ovládáním a dlouhým doletem. Využíván je například pro vyhlídkové lety, aktuální televizní zpravodajství, policejní hlídkování a pátrání, přepravu osob a samozřejmě i výcvik pilotů, turistiku a soukromé létání.

Vrtulník R-44 pohodlně pojme až čtyři dospělé osoby s příručními zavazadly. Mimořádné prosklení čelní kabiny nabízí za letu nerušený výhled. Oproti svému mladšímu sourozenci (R-22) má navíc R-44 řízení vybavené hydraulickými aktuátory (posilovači), které výrazně usnadňují pilotáž.

Vrtulníky R-44 jsou celokovové konstrukce, s jedním dvoulistým nosným rotorem a jedním dvoulistým vyrovnávacím rotorem. Kabina je trubková příhradová kontrukce zatímco ocasní část je poloskořepina. Stroj je vybaven pevným (nezatahovatelným) ližinovým podvozkem. Pro vyšší bezpečnost posádky při havárii jsou instalovány měchýřové nádrže odolné proti vznícení při převrácení. Vrtulník je poháněn jedním motorem Lycoming.

Přístrojové vybavení je vždy na přání klienta a nabízí širokou škálu přístrojů, navigačních a radiokomunikačních zařízení. Moderním trendem nejen u vrtulníků Robinson jsou i takzvané "skleněné" kokpity nabízející namísto klasických analogových přístrojů i intergrované systémy na dvou displayích, které sdružují jak letové tak komunikační a navigační údaje.

U vrtulníků R-44 je od roku 2017 nabízen i systém automatického řízení letu (autopilot, stability augmentation system).

Raven I

Verze vrtulníku R-44 vybavená karburátorovým motorem (Lycoming O-540). Nabízí rovnováhu mezi výkonem a pořizovací cenou.
Předehřev je kromě ukazatele teploty karburátoru vybaven asistentem, který zvyšuje bezpečnost a snižuje zátěž pilota v závislosti na změnách výkonu.

Raven II

Je silnější verze vrtulníku R-44 s motorem se vstřikováním a hydraulicky nastavitelnými ventily (Lycoming IO-540), což odstraňuje potřebu předehřevu pro karburátorový systém, čímž výrazně zvyšuje bezpečnost letu.
Raven II nabízí oproti Raven I vyšší užitečnou hmotnost, vyšší rychlost a větší výkon ve vyšších hladinách.

Více informací

Vlastnosti:

Údaj
RAVEN I
RAVEN II
Typ motoru
Lycoming O-540 karburátorový
Lycoming IO-540 se vstřikováním paliv
Max. vzletová hmotnost
1 089 kg
1 134 kg
Cestovní rychlost
až 209 km/h
až 217 km/h
Max. dolet (bez rezervy)
až 563 km
až 563 km
Klimatizace
není k dispozici
volitelná

  • Centrálně umístěná „T“ páka cykliky: R44ka má centrálně umístěnou cykliku s výkyvnou rukojetí, díky níž se lehce nastupuje a vystupuje do kokpitu. Levá část rukojeti cykliky je odnímatelná.
  • Řízení cykliky: Na ergonomické rukojeti cykliky jsou umístěna tlačítka pro interní komunikaci a pro vysílání. Rukojeť má na straně pilota tlačítka pro pohodlné zapnutí a vypnutí komunikačních frekvencí.
  • Hydraulické posilovače řízení: tlumí vibrace řízení a ovládacích táhel, umožňují klidný let při stoupání i vysoké rychlosti.
  • Spojka napínacího mechanismu: Usnadňuje spouštění motoru a zabraňuje jeho přetočení.
  • Regulátor otáček: Snímá otáčky motoru a automaticky reguluje přípusť plynu k udržení optimálních otáček.
  • Hlasem ovládaná interní komunikace: nahrazuje přepínače, umístěné na podlaze a řídící páce.
  • Xenonové přistávací světlomety: Jsou na Raven II ve standardním vybavení a volitelné na Raven I. Xenonová světla s vysokou intenzitou svícení zajišťují dokonalé osvětlení. Světlomety mají životnost přes 2000 hodin.
  • Tříčepový závěs rotoru: Eliminuje zpoždění listů, tlumení a jejich pokles. Nerezové náběžné hrany rotoru odolávají prachu a dešti. Poklesávání listů se za normálních provozních podmínek nedostaví, pokud se vyvarujeme nadměrného houpání rotoru během brždění a spouštění hlavního rotoru.
  • Rotorová brzda: Umožňuje pilotovi zastavit listy rotoru rychleji, tím se sníží čas dotočení a riziko poranění osob, stojících okolo.
  • Ventilační dvířka v kabině: umožňují přívod čerstvého vzduchu pro pilota a pasažéry.
  • Úložné prostory: Pod každým sedadlem jsou úložné prostory pro zavazadla a osobní věci.
  • Údržba: Údržba je zjednodušena, mezi 100-hodinovými prohlídkami je nutná pouze výměna oleje. Hnací rotorový systém hlavního a ocasního rotoru používá bezúdržbové pružné spojky. Kontrolky jsou uváděny do chodu táhly a úhlovými pákami tak, aby se eliminovaly kabely. Teflonová ložiska snižují nároky na mazání.
  • Doba do generální opravy: Pokud je vrtulník R44 správně udržován, má drak a motor (při splnění podmínek výrobce motoru Lycoming) dobu do generální opravy schválenou na 2200 letových hodin nebo 12 let. Všechny dlouhodobé součástky mají uznanou dobu servisu minimálně 2200 letových hodin nebo 12 let.
  • Servisní centra: Ve více než 400 akreditovaných servisních centrech po celém světě na vás čekají technici vyškolení firmou Robinson.
  • Záruční doba: Všechny vrtulníky R44 mají dvouletou záruku nebo záruku na 1000 letových hodin.

Standardní vybavení R44



Hydraulické řízení, Přídavná nádrž, Kabinové topení a větrání, Demontovatelné druhé řízení, Rotorová brzda, Otáčkoměr, Detektor oxidu uhelnatého, Ovládání přípusti, Látková sedadla, Otevírání, zámky a tlumiče všech dveří, Tónovaná čelní skla a dveřní okna*, Samonavíjecí bezpečnostní pásy, Nastavitelné pedály na straně pilota, Látkové polstrování a akustický interiér, Tlumič výfuku a výfuk, Zavazadlový prostor pod sedadly, Zámky všech dveří, Pevný bod na trupu (závěs), RHC olejový filtr, Rychlovýpusť motorového oleje, Předehřev karburátoru, Variometr, Rychloměr, Ukazatel otáček motoru a rotoru, Citlivý výškoměr, Ukazatel plnícího tlaku, Radiostanice King KY 197A s ovládáním na cyklické tyči, Odpovídač GARMIN GXT 327/MODE C, Interkom systém + VOX, NAT AA 83 (Stereo), Nožní a ruční spínač interkomu Hodiny (Quartz), Magnetický kompas, Digitální teploměr venkovní teploty, Počítadlo letových hodin, Ukazatel teploty a tlaku oleje , Ukazatel teploty hlav válců, Ampérmetr, Teploměr vzduchu před karburátorem u Raven I, Výstražné světlo nízkého napětí, Výstražné světlo nízkého tlaku oleje, Výstražné světlo malého množství paliva, Výstražné světlo a klakson nízkých otáček rotoru, Kontrolka teploty v hlavním reduktoru, Kontrolka pro signalizaci třísek v hlavním reduktoru, Kontrolka pro signalizaci třísek v ocasním reduktoru, Kontrolka pro signalizaci zapnutí rotorové brzdy, Kontrolka zapnutí startéru, Kontrolka pro signalizaci požáru motoru, Kontrolka zapnutí spojky, Kontrolka vypnutí regulátoru, Zdvojený přistávací světlomet, Osvětlení navigace, přístrojů a mapy, Protisrážkový zábleskový maják, Adaptér pro manipulaci, Kola pro pozemní manipulaci, Kabinová plachta, Úvazky pro ukotvení listů rotoru, RHC cestovní taška.

Nastavení souborů cookies